"С Ведьмаком разобрались, и с этим разберемся": проблемы разработки Cyberpunk 2077 изнутри

Bloomberg о проблемах в разработке Cyberpunk 2077 / CD Projekt

Главное из статьи Bloomberg о процессе создания многострадальной Cyberpunk 2077.

Шерлок Холмс від світу ігрової журналістики Джейсон Шрайер поговорив з більш ніж 20 наявними та колишніми співробітниками CD Projekt, провівши власне розслідування про процес створення амбіційної рольової гри Cyberpunk 2077.

Нагадаємо, що реліз Cyberpunk 2077 відбувся в ніч на 10 грудня. Запуск поки що задався лише з фінансового боку, тому що це все інше більше схоже на кошмар для іміджу: низькі призначені для користувача оцінки на Metacritic, велика кількість скарг в мережі та велика дистанція до фінального результату.

В ході спілкування Джейсон дізнався, що компанія зосередилася на маркетингу на шкоду розробці проєкту і встановила нереалістичні терміни, що змусило деяких співробітників працювати понаднормово задовго до виходу на фінішну пряму. В ході тестування були виявлені багато проблем, на виправлення яких просто не вистачило часу.

Cyberpunk 2077 був амбітним проєктом за будь-якими стандартами та сильно відрізнявся від "Відьмак 3: Дике Полювання" – новий сетинґ, нова камера, нові механіки. Ігровий движок перероблявся під гру по ходу розробки, що істотно сповільнювало процес. Один з членів команди навіть порівняв це з керуванням поїздом, рейки для якого намагаються покласти буквально по ходу руху.

"Розберемося по ходу справи"– таку відповідь одного разу отримали розробники в процесі наради, коли намагалися дізнатися у керівництва, як студія хоче встигнути випустити технічно складніший проєкт, ніж Witcher 3, в настільки стислі терміни.

За словами співробітників, повноцінна робота над грою почалася лише в кінці 2016 року (анонс гри, до слова, відбувся у 2011). Біля керма встав глава CDPR Адам Бадовскі, який зажадав повністю переробити ігровий процес і сюжет. Деякі ключові співробітники не погодилися з даним рішенням і були змушені покинути студію. Перші кадри, показані на виставці E3 2018, справили велике враження на публіку. Однак, як виявилося, демо було майже повністю фейковим – багато ігрові механіки в той момент просто не працювали. Місяці, що пішли на підготовку до виставки, могли бути витрачені на розробку проєкту.

Хоча співробітникам і говорили, що перероблювання зовсім не обов'язкові, вони постійно відчували тиск з боку старших колег. Колишній програміст звуку CD Projekt Адріан Якубяк розповів, що часом працював по 13 годин на день 5 днів на тиждень. Він пішов з компанії після того, як одружився. За його словами, через такий графік деякі колеги втратили свою сім'ю.

Понаднормові не прискорили розробку гри. На Е3 2019 CD Projekt офіційно оголосила, що Cyberpunk 2077 вийде 16 квітня 2020 року. Багато розробників подумали, що це жарт. Вони розраховували на реліз у 2022 році.

Для порівняння, минулий хіт CD Project-Відьмак 3: Дике полювання – створювався командою з 240 осіб. Над Cyberpunk 2077 працювало вже більш як 500 співробітників. Студія не мала подібного досвіду, що призвело до проблем з організацією робочих процесів. Разом з тим, рук не вистачало. Ігри на зразок Grand Theft Auto V і Red Dead Redemption II, що служили прикладом якості, створювалися десятками підрозділів, що налічують тисячі осіб.

Читати такожCyberpunk 2077 втрачає гравців – новий проєкт від CD Projekt Red швидко набридає геймерам

Культурні бар'єри також гальмували робочі процеси. В ході конференцій студія зобов'язувала всіх говорити англійською, але багато співробітників порушували дане правило, спілкуючись рідною польською.

Попри те, що терміни виглядали все більш нереалістичними, керівництво заявило, що проєкт не будуть переносити. Гру хотіли випустити ще до осіннього анонсу нових консолей. Інженери студії, своєю чергою, повідомляли, що проєкт буде відчувати проблеми на консолях поточного покоління. За їхніми словами, менеджери проігнорували дані заяви та продовжили посилатися на успіх Witcher 3.

Керівництво визнало наявність проблем лише в кінці 2019 року, погодившись перенести гру. У березні пандемія змусила CD Projekt перейти на віддалену роботу. Співробітники втратили доступ до девкітів консолей і запускали гру на домашніх ПК. Ніхто з них не мав чіткого поняття, як саме вона буде працювати на PS4 і Xbox One. Зовнішні тести, однак, вказували на явні проблеми з продуктивністю.

Коли на початку жовтня було оголошено, що гра "пішла на золото", команда продовжувала знаходити критичні недоліки у вигляді відсутніх рядків діалогів і неробочих ігрових механік.

Розробники стверджують, що багато баги та графічні проблеми можна виправити, але немає чіткого уявлення, які саме дії необхідні для того, щоб гра знову з'явилася в PS Store. Повернути довіру гравців буде складно, але в індустрії вже є подібні приклади.

Зараз CD Projekt Red займається виправленням проблем Cyberpunk 2077. У найближчі 10 днів вийде перше велике оновлення, а через кілька тижнів за ним піде більше, більш значне оновлення. Потім для гри будуть виходити безкоштовні DLC і оновлення. У другій половині року вийде некстген-патч для PS5 і Xbox Series.

Новости сейчасКонтакты